Het paard van Sinterklaas glittert in magische bol.com-campagne

14-11-2022 (13:04) - Campagnes

Bol.com timmert al enkele jaren aan de weg als hét merk dat het meest geassocieerd wordt met Sinterklaas. Het retailplatform zet ook dit jaar weer de schijnwerper op de voor kinderen én ouders spannende Sinterklaasperiode: want hoe vind jij als Hulpsinterklaas het ideale cadeau voor je kind? 

In de nieuwe Sinterklaas-commercial zien we de ik-kan-niet-kiezen-stress van kleine Erik, die hulp krijgt van niemand minder dan de Goedheiligman zelve en zijn paard Ozosnel. Samen gaan ze op een magische zoektocht die leidt tot een eigenzinnig cadeau en een ontegenzeglijk blij koppie.

Judith van den Boomen, brand communicatie manager: “Bij bol.com geloven we dat elk kind ieder soort speelgoed mag vragen, wat het maar wenst. De Verlanglijstposter helpt hierbij en zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar cadeauwensen – hoe eigenzinnig ook – met veel trots kan uiten. Toen DEPT® een filmidee presenteerde waarin een kleine jongen voor een glitterende unicorn kiest, kwam de campagne prachtig samen. Zo geven we extra glans aan de toch al magische Sinterklaasperiode”.

De Sinterklaascampagne van bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen online, OOH en op tv en radio uitgerold. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter. Een traditie die steeds grotere vormen aanneemt.

Credits

bol.com: Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Judith van den Boomen
Bureau: DEPT®
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Rob Voortman
Account: Eveline de Groot, Bonnie van den Heuvel
Strategie: Willem Maijvis
Productie: Friso de Ronden
Productiehuis: CZAR
Regie: Willem Gerritsen
DOP: Floris van der Lee
Edit: MRTN
Muziek: Ruben Samama
VFX: the Compound
Grading: The Compound
Sound: Earforce
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)