Higuita lanceert campagne met praatgrage CEO om financials te werven

10-05-2022 (16:20) - Campagnes

"Heb je genoeg zuurstof bij je? Want in de ruimte hoort niemand je schreeuwen als je berekeningen niet kloppen”. Het is een van de quotes van de babbelzieke CEO in de interactieve campagne Praat Money Met Me. De online video game voor detacheringsbureau USG Finance werft mensen voor een baan als financial. Het is bedacht en ontwikkeld door creatief bureau Higuita. De campagne voert een omhooggevallen CEO op die met een waterval aan buzzwords de spot met je drijft. Jij moet hem in normaal Nederlands proberen te duiden.
 
USG Finance wil met deze online campagne aan haar merk bouwen. De intermediair is er namelijk juist voor de financial die niet in een hagelwitte blouse in het keurslijf van de Zuidas past, maar voor mensen die zichzelf willen blijven en vernieuwing brengen in een bedrijf.
 
Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: "Overal is er strijd om goede mensen in het bedrijfsleven. In de financiële dienstverlening net zo. Met Praat Money Met Me hebben we niet zomaar een game ontwikkeld, maar een nieuw narratief voor social neergezet dat het merk USG Finance laadt en geïnteresseerde doelgroepen weet te binden."
 

Credits

Creatief bureau: Higuita Amsterdam
Mediabureau: Mediaplus
Productie: Bo Polak
Regie: Nils Gerbens

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.