Hou je adem in
16-02-2016 (22:02) - Campagnes
Ronald de Boer, Giel Beelen, Annette Gerritsen en vele andere bekende - en onbekende - Nederlanders dagen iedereen uit om zo lang mogelijk de adem in te houden voor een doorbraak in longonderzoek.
Op de actiepagina houjeademin.nl kan iedereen een filmpje opnemen waarin ze hun adem inhouden en direct zoveel mogelijk vrienden uitdagen om de tijd te verbeteren. Elke seconde dat de adem ingehouden wordt is 10 cent waard, deelnemers mogen het bedrag vrijblijvend doneren. Als Nederland samen 3 miljoen seconden de adem in heeft gehouden dan kan het benodigde bedrag van minimaal €300.000,- opgehaald worden die het onderzoek mogelijk maakt.
‘Hou je adem in voor Longonderzoek’ is het eerste zichtbare werk van Lemz voor het Longfonds. Met de aangescherpte missie “Strijd mee voor gezonde lucht en gezonde longen” vraagt het Longfonds hulp om longonderzoek mogelijk te maken, vieze lucht aan te pakken en kinderen rookvrij te laten opgroeien.
Credits:
Bureau Lemz
Opdrachtgever Longfonds
Verantwoordelijk bij klant Monique Moerkens, Arlette van Maanen, Petra Kern, Annika Lof,
Brecht Janssen
Interaction design Superhero Cheesecake
Design Lemz & Superhero Cheesecake
Technische realisatie online Superhero Cheesecake
Hosting Vellance
Regisseur Rob Lu¨cker (Hazazah)
D.O.P Lex Brand
RTV Productie & BN’ers Vanessa Janssen
Edit Robin de Jong (Kapsalon)
Grading & post De Grot
Titel animaties Joris Blomjous
Casting Mooi weer street casting
Geluid films Good Sounds
Illustraties Sarah Goodreau
Geluid actiesite Big Orange
Mediabureau Carat
TVC - Ronald houdt zijn adem in voor longonderzoek from Lemz on Vimeo.
TVC - Ruben houdt zijn adem in voor longonderzoek from Lemz on Vimeo.
TVC - Frank houdt zijn adem in voor longonderzoek from Lemz on Vimeo.
TVC - Annette houdt haar adem in voor longonderzoek from Lemz on Vimeo.