Jägermeister brengt ode aan nachtleven

18-03-2021 (13:35) - Campagnes

Voor veel mensen is de nacht hét moment waarop ze ontdekken, dansen, zichzelf kunnen ontplooien en nieuwe mensen ontmoeten. Het #SAVETHENIGHT initiatief van Jägermeister is een wereldwijd support-project dat de nachtcultuur helpt tijdens de coronapandemie.
 
De "Ode to Nightlife" campagne is een eerbetoon aan de clubcultuur: in de campagnevideo komen er iconische beelden van het uitgaansleven door de jaren heen voorbij en is er een manifest voor het nachtleven te horen. DJs, fashionista’s, en andere kunstenaars van de nacht komen voorbij en portretteren een sfeervol en nauwkeurig beeld van het nachtleven. Volgens Jägermeister is de nacht een ruimte voor vrijheid, plezier en een plek om jezelf te zijn en juist daarom een essentieel onderdeel van de samenleving, zowel nu als in de toekomst.
 
Financiële steun
Via het 'Meister Fund' blijft Jägermeister in 2021 financiële steun bieden aan creatievelingen en hun projecten. Bezoekers kunnen op de website kunnen in ruil voor unieke content of ervaringen zelf ook doneren. Zo kun je bijvoorbeeld via Meister Drop-Ins artiesten, bartenders en performers boeken en online laten ‘indroppen’ tijdens een online feest, of één van de Meister Classes volgen waarin je dingen over de nachtcultuur kunt leren en inspiratie op kunt doen bij professionals.
 
Met het in 2020 geïnitieerde #SAVETHENIGHT heeft het merk al ruim 1.500 artiesten, creatievelingen en andere nachtvlinders uit meer dan 60 landen kunnen ondersteunen