Johan Cruijff ArenA zoekt jarige voor tijdens wedstrijd

17-03-2022 (11:52) - Campagnes

De grote zoektocht moet leiden naar iemand die op 29 maart 1997 is geboren en daarom tijdens Nederland - Duitsland in de Johan Cruijff ArenA zijn of haar 25e verjaardag komt vieren. Allemaal in het kader van het jubileumjaar van het stadion, dat ook jarig is en 25 jaar is geworden. Het is daardoor al een dubbel feestje en er komen ook nog eens zo’n 54.000 Oranjefans op visite. Sinds lange tijd is de ArenA weer helemaal gevuld bij een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Zo’n bijzonder verjaardagsfeest maak je niet vaak mee.
 
Het Nederlands Elftal heeft een bijzondere relatie met de datum 29 maart. Op 29 maart 1925 werd er in Amsterdam al een wedstrijd gespeeld tegen Duitsland. Op dinsdag 29 maart 2022 aanstaande speelt Oranje weer tegen Duitsland. En dat is dan weer op de dag af, exact 25 jaar na 29 maart 1997, toen Nederland in het openingsjaar van de ArenA een WK-kwalificatiewedstrijd speelde tegen San Marino.
 

Jubileumjaar

Dat maakt het een perfecte datum om de verjaardag van het stadion te vieren met één uitverkorene samen met 24 familieleden en vrienden. Deze groep feestvierders krijgt parkeerkaarten, wordt begeleid door een persoonlijke hostess, krijgt mooie zitplaatsen en een eigen bar, hapjes en drankjes.
 
Tanja Dik, algemeen directeur Johan Cruijff ArenA voegt toe: "We grijpen dit jubileumjaar met beide handen aan om samen met zo veel mogelijk partners, zoveel mogelijk mensen die in ons stadion mooie herinneringen hebben gemaakt te verrassen met unieke acties en campagnes. We zijn daarom ook heel blij dat we nu zo’n groot feest mogelijk kunnen maken samen met de KNVB."
 
Deze campagne is ontwikkeld en geproduceerd door de digitale creatieven van TDE. Jorik Tilstra (creatief strateeg): "Het jubileumjaar van de Johan Cruijff ArenA is een geweldige actualiteit om samen met de verschillende partners van het stadion te vieren dat er al 25 jaar geweldige evenementen plaatsvinden. Nadat we eerder een campagne samen met AFC Ajax en Supportersvereniging Ajax hebben gedraaid rondom het winnen van 25 authentieke stadionstoeltjes, is er nu aandacht voor de langdurige samenwerking met de KNVB. En er staat nog meer op het programma waar volgers, fans en betrokkenen naar uit kunnen kijken. Maar daarover later meer."
 

Over TDE

TDE is een digitaal bureau in de sport dat zich kenmerkt door creativiteit. In 2019 was het bureau al runner-up in de SAN New Kids on the Block award en onderscheidde zich eerder met nominaties en prijswinnende cases tijdens de European Excellence Awards, San Accent, DIA, SponsorRingen, Mercurs, Website van het Jaar en noteringen in de Fonk50 (2e positie in bureaus middelgroot 2019) en FONK100 in 2021. Het bureau werkt onder meer voor Swapfiets, Nationale-Nederlanden, ASICS, Shell, Team Jumbo-Visma, Ziggo Sport en Eredivisie.