KFC brengt de Colonel tot leven in nieuwe campagne

28-02-2022 (13:14) - Campagnes

Colonel Harland Sanders, de iconische oprichter van KFC, komt tot leven in de nieuwe campagne die vanaf deze week onder andere online en op tv te zien is. In zijn rol als the original expert helpt de Colonel zijn gasten bij het maken van een keuze uit het rijke menu van het restaurant. 
 
Het is de eerste ATL-campagne die creative agency Truus voor KFC gemaakt heeft. Het jonge reclamebureau werkt al sinds de oprichting als social-bureau voor KFC en heeft de samenwerking in de laatste twee jaar uitgebreid.
 
Managing director Japie Stoppelenburg: “KFC is al sinds m’n tienerjaren mijn favoriete fastfoodrestaurant en waar mijn vrienden en ik nog steeds graag komen. Bijna iedereen die weleens bij KFC gegeten heeft, vindt het ontzettend lekker en geniet van de verschillende smaken en type fried chicken en milkshakes. De realiteit is echter dat veel mensen er niet zo vaak komen en niet goed weten wat ze moeten bestellen. Dat is een lastige barrière. Met deze campagne proberen we KFC te herintroduceren bij een doelgroep die er zelden of nog nooit is geweest. En wie kan dit beter doen dan de man die het allemaal is gestart.” 
als de perfecte partner in het vertalen van onze nieuwe strategie en ik kijk uit naar wat er verder dit jaar nog gaat komen.”
 
De campagne is de eerste in een serie uitingen dit jaar waarin de geanimeerde Colonel centraal staat.  Op kanalen als social, radio, OOH en in de restaurants kunnen gasten hem gaan terugvinden.


credits

Klant: KFC 
Bureau: Truus
In samenwerking met: Studio Beng Beng, Tobias Reymond, Soundcircus, Daan Remarque, Boostr Agency
Mediabureau: Mindshare/Greenhouse