Kinderbrillenmerk Junior & Junior waarschuwt voor afnemend zicht

26-08-2021 (10:32) - Campagnes

Het aantal kinderen dat aan de bril moet stijgt enorm maar weinig mensen weten waarom. Jongere generaties worden steeds vaker bijziend omdat de invloed en gevolgen van schermpjes enorm is. De gemiddelde schermtijd voor kinderen is nog nooit zo hoog geweest. Kinderen en hun schermen zijn onafscheidelijk. En al dat lezen, scrollen en gamen op een device kan schadelijk zijn voor hun zicht. Kinderbrillen merk Junior & Junior stroopt daarom haar mouwen op om ouders hiervan bewust te maken.
 
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de leefregel 20-20-2 helpt om kinderogen te beschermen. Dit staat voor 20 minuten focus, dan 20 seconden wegkijken, en 2 uur per dag naar buiten. Junior & Junior start haar campagne tijdens Back-to-School in september en gaat, naast gebruik van alle social kanalen, actief scholen informeren met korte DMs die zo doorgestuurd kan worden naar ouders.
 
Foto: Alek Bruesing