KLM komt met Nachtjeslampje-campagne voor thuisblijvertjes

07-04-2016 (11:17) - Campagnes

Thuisblijvertjes stellen vaak steevast elke dag de vraag ‘Hoeveel nachtjes nog?’ als een ouder op reis is. KLM introduceert daarom voor thuisblijvers het hoeveel-nachtjes-nog-lampje, kortweg het Nachtjeslampje. Hiermee kunnen de allerkleinsten exact zien hoeveel nachtjes ze nog moeten wachten voordat de geliefde mama of papa weer thuiskomt. DDB & Tribal Amsterdam bedacht het Nachtjeslampje en de campagne. Frolic studio ontwikkelde het Nachtjeslampje. 
 
vliegtuigraampjes tellen
Het lampje heeft de vorm van een vliegtuig en voor elke nacht dat een familielid onderweg is, brandt er een lichtje achter de vliegtuigraampjes. De lichtjes doven vervolgens een voor een. De dag van thuiskomst is de dag waarop ze allemaal zijn gedoofd.

Met de komst van het Nachtjeslampje geeft KLM aan 'de reis voor zowel de ouders als de allerkleinste thuisblijvers prettiger te willen maken'.