Kruidvat kerstcommercial speelt in op sentiment van deze tijd
04-12-2020 (12:02) - Campagnes
Kruidvat lanceert een hartverwarmende kerstcommercial. Een opvallend verhaal waarmee de voordeeldrogist inspeelt op het sentiment van deze tijd. Een tijd waarin het geven om elkaar het allerbelangrijkste is. Hieraan wordt uitdrukking gegeven door een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited.
Nederland maakt zich op voor feestdagen die er anders uitzien dan normaal. Toch hebben we juist nu behoefte aan verbinding en doen we extra de moeite om van deze feestdagen iets bijzonders te maken. Hier hoort voor veel mensen een feestelijke look bij, blijkt uit onderzoek van Kruidvat in het kader van haar
De kerstcommercial zet de nieuwe communicatie-aanpak voort die eerder dit jaar werd ingezet. Brenda Smith, directeur marketing Kruidvat: ”Al 45 jaar blijven wij trouw aan onze purpose. Een belofte waarmee wij het mogelijk maken dat iedereen zich mooi, gezond en goed kan voelen. Zoals klanten van ons gewend zijn betekent dit wekelijks veel actiecommunicatie. Voordeel scoren blijft belangrijk. Door onze voordelige prijsboodschap nu ook te combineren met een emotionele verdieping op relevante thema’s zorgen we ervoor dat we niet alleen nu, maar ook op de langere termijn ons merk stevig positioneren. De afsluiting van de kerstcommercial: Geef elkaar een mooie en gezonde kerst” past ook helemaal bij de rol die we als merk hebben.”
Esther te Pas, Managing Director DDB Unlimited: “Het afgelopen jaar was voor veel adverteerders een onzeker jaar, waardoor de focus vaak op de korte termijn ligt. Kruidvat koos er daarentegen bewust voor om juist nu te investeren in het versterken van haar merkbeleving, naast de actiecommunicatie. Een succesvolle beslissing. De campagne Kruidvat blijf Kruidvat leverde veel positieve respons op. Ook de jury van de Effie Awards beloonde onlangs dit vernieuwende geluid met een Leffie. Hier zijn we natuurlijk ontzettend trots op."
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Holy Fools
Post-productie: Ambassadors
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce
Media: Initiative
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Holy Fools
Post-productie: Ambassadors
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce
Media: Initiative