Leden Schoonmakend Nederland zetten in op waterbesparing
22-02-2022 (14:58) - Campagnes
Schoonmakend Nederland roept schoonmaakbedrijven op in te zetten op waterbesparing en hun bespaarde liters te doneren aan ontwikkelingslanden via de Made Blue Foundation.
Rob Rommelse, directeur Schoonmakend Nederland: "In Nederland gebruiken wij veel water, ook in de schoonmaakbranche. Het is belangrijk bewustzijn te creëren onder ondernemers en hun werknemers. Hier water besparen, betekent schoon drinkwater waar het nodig is. Ik roep iedereen op mee te doen: samen verandering aanbrengen in waterverbruik. Steun daarom Made Blue. Word donateur!"
Bespaar water en maak impact
Schoonmaakbedrijven zoals Hago, Gom, Blankers Schoon en CSS Schoonmaak doen al mee: samen met een aantal andere Nederlandse schoonmaakbedrijven hebben zij al meer dan 100 miljoen liter water bespaard en dus eenzelfde hoeveelheid beschikbaar gemaakt als schoon drinkwater elders op aarde. Dat komt neer op schoon water en hygiëne voor meer dan 1.450 mensen vandaag én voor de komende tien jaar.
Machiel van Dooren, mede-oprichter van Made Blue Foundation: "Volgens onze berekening bespaart inzet op waterbesparende technieken en materialen al snel zo'n 20 liter water per schoonmaak-uur. Voldoende om iemand een dag lang van voldoende water en hygiëne te voorzien. De hiervoor benodigde donatie is vele maken kleiner dan het behaalde financiële voordeel uit waterbesparing: is het is daarom niet alleen goed, maar ook logisch om te doen."