Leven volgens Hornbach

18-03-2016 (14:09) - Campagnes

De voorjaarscampagne als moment van zelfreflectie. Wat gebeurt er allemaal? Er wordt alleen nog maar gepraat. Mensen weten steeds minder van aanpakken. Doen niets meer op gevoel. Digitalisering rukt op, en de meeste mensen wonen in een stad. De natuur ernstig in het nauw. Een campagne om terug te keren naar de basis. Luisteren naar het instinct.
 
 
'Heimat heeft weer een goede campagne afgeleverd', zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach. 'Een campagne die de identiteit van Hornbach beslist dekt. Want wanneer je vol overgave een nieuw project induikt en dit met enthousiasme en bezieling doet, ontstaan de mooiste dingen. Eigenhandig met ruw materiaal een project succesvol voltooien. Dat gevoel, die voldoening. Dát is de essentie.'
 
De commercial: een naakte man. Een sprong in het diepe. Hij laat het los, en los gaat het. Hij rolt door alle soorten materialen. Kiezels, gras, houtsnippers. Eén met het materiaal. Eén met de natuur. Via zijn huid, handen en benen. De man is gelukkig. Dit is zoals het hoort. Rollend door het gras. De kriebelende sprieten prikkelen zijn huid. Blij als een kind. Door naar de houtsnippers. Minder aangenaam. Niet voor hem. Hij schreeuwt van geluk. Back to basics. Via een grote modderpoel belandt hij weer in de realiteit. Lekker in zijn eigen tuin aan het werk.