Lingeriemerk toont #truecharacter

28-11-2018 (12:36) - Campagnes

Door sociale media lijkt het soms alsof iedereen altijd maar perfect en blij moet zijn. Met de internationale campagne True Character wil Wolford laten zien dat mensen ook best wel eens knorrig of klungelig mogen zijn. DDB & Tribal Amsterdam is gevraagd om de schoonheid van imperfectie voor het lingeriemerk vast te leggen. 


Wolford blijft een luxury brand, maar wil met True Characters wel de toon en de vorm van de laatste jaren wijzigen. 'We merkten dat we gezien werden als een koel en formeel merk, gericht op de oudere consument', vertelt Gwenda van Vliet, Global Brand & Marketing Director.
    Om te groeien, besloot Wolford het daarom over andere boeg te gooien. 'Merken moeten meer dan ooit relevant zijn voor een jongere consument die op zoek is naar merken die echt iets te vertellen hebben.'


imperfectie

Het verhaal dat Wolford ons wil vertellen, gaat over een zoektocht naar de schoonheid van perfectie. Want we zijn nou eenmaal niet altijd op ons best, stelt Executive Creative Director Joris Kuijpers. 'Met Wolford kun je er fantastisch uitzien, zelfs als je teleurgesteld, wanhopig, boos of jaloers bent. Om dit allemaal niet te zwaar te maken, hebben we het een beetje ‘over the top’ en theatraal uitgevoerd.'

Ook de minder leuke gevoelens worden daarom tijdens de campagne gedeeld. De hashtag #truecharacter wordt daarbij ingezet als call-to-action. Daarnaast tonen de beelden die topfotograaf Ellen von Unwerth maakte voor de campagne ook allerlei soorten emoties.


topfotografen

Wolford werkte in het verleden vaak ook al samen met beroemde fotografen, waaronder Helmut Newton. Von Unwerth staat specifiek bekend vanwege haar portretten van zelfverzekerde en onafhankelijke vrouwen. 
'Ik vind dat Ellen dat beter vast kan leggen dan wie dan ook. In veel modefotografie van vandaag wordt juist alle emotie uit het model geperst. Ik vind dat zonde en bovendien enorm hetzelfde allemaal', zegt Kuijpers