Lipton EK-campagne met Robin van Persie

01-06-2021 (07:00) - Campagnes

Lipton rolt haar EK-campagne met niemand minder dan Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel uit. De memorabele goal van onze Flying Dutchman tegen Spanje heeft in 2014 namelijk heel wat indruk gemaakt. Nu, zes jaar later, treedt Shaqueel van Persie in de voet(bal)sporen van zijn vader met een imitatie van deze wereldgoal in de televisiereclame van Lipton Ice Tea.

Wu-Ping Kusters Brand Manager Lipton: "Wij zijn ontzettend trots op deze samenwerking en mooi om die wisselwerking tussen vader en zoon terug te zien in de televisiecommercial. Het oranje Lipton Heldenshirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, staat symbool voor de duik die Van Persie zes jaar geleden maakte. Op deze manier hopen we Nederland opnieuw dat euforische gevoel te laten ervaren! Zeker in deze tijden is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te beleven."


Duurzaamheid & verkrijgbaarheid

 
Naast het Lipton Heldenshirt dat van gerecyclede PET-flessen gemaakt is, zet het merk vanaf 1 juli nieuwe stappen in hun duurzaamheidsbeleid. De 1.5L flessen, gemaakt van gerecycled PET, zijn sinds vorig jaar al recyclebaar, maar de kleine flesjes (250 ml en 500 ml) volgen nu ook en kunnen vanaf dan ingeleverd worden bij alle supermarkten. Het shirt is vanaf vandaag verkrijgbaar voor zowel grote als kleine helden. Oranje-liefhebbers ontvangen tien euro korting door één van de actieproducten aan te schaffen. Het shirt voor de grote helden kost dan €4,99, het shirt voor de kleine helden 3,99.
 

Credits

Klant: Lipton
Bureau: Glasnost International
Creatie: Tim van Aerschot
Account: Sophia van Heemskerk & Selen Kirkagac
Productiepartij: Holy Fools
Postproductie: Ambassadors
Influencer agency: 9024 Media
Helden: Robin van Persie & Shaqueel van Persie