Lipton Ice Tea lanceert verkiezing voor het meest favoriete terras
21-04-2022 (10:07) - Campagnes
Dat de terrassen weer volstromen met mensen die genieten van de zon en een drankje, is goed nieuws. Na een aantal jaren waarin het voor ondernemers nauwelijks mogelijk was om te investeren in hun horecazaak, wil Lipton Ice Tea de horeca nu flink in het zonnetje zetten. Het ijstheemerk introduceert daarom 'Hét Lipton Terras van 2022', een verkiezing waarbij horecazaken die het ijstheemerk schenken tot wel 100.000 euro aan investeringsbudget kunnen winnen.
De totale prijzenpot waarop ondernemers kans maken tijdens deze solidaire campagne loopt zelfs op tot 300.000 euro. Consumenten bepalen wie er kans maakt op de grote geldprijzen door op hun favoriete terras te stemmen. Trotse horeca-eigenaren kunnen met de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra in het zonnetje te zetten. Uiterlijk 1 augustus worden allereerst twaalf provinciewinnaars bekendgemaakt. De verkiezing loopt vervolgens door tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de nationale winnaars bekend worden gemaakt.
Wie doet er mee?
Horeca-eigenaren met een terras en die Lipton Ice Tea schenken, maken kans op de hoofdprijs of een van de andere mooie prijzen; zij hoeven zich niet eerst op te geven voor de wedstrijd. Via een online omgeving reikt Lipton Ice Tea ondernemers promotiematerialen aan waarmee zij gasten kunnen vragen en motiveren om op hun terras te stemmen. Met behulp van onder meer gepersonaliseerde posters, tafelstickers en digitale campagnematerialen, zoals socialemediafilters, kunnen terraseigenaren zoveel mogelijk stemmen vergaren.
Wie mogen er stemmen?
Consumenten die Lipton Ice Tea kopen in de supermarkt of op een van de deelnemende terrassen een drankje van het bekende ijstheemerk bestellen, kunnen vanaf vandaag tot en met 1 september stemmen op hun favoriete terras. Via QR-codes op alle Lipton Ice Tea-verpakkingen, een van de tafelstickers of online doorkliklinks komen consumenten in de webapp. Hier kan iedereen per dag één stem uitbrengen op zijn of haar favoriete terras. Ook consumenten maken hiermee kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot horeca-cheques met een waarde van 150 euro onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.