Loden Leeuw op vakantie met TUI

16-12-2015 (08:53) - Campagnes

Gisteren heeft TUI van het consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van 2015 ontvangen. Naar TUI’s eigen zeggen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest om mensen te irriteren. De reisorganisatie wilde mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen.

54.000 weergaven in een paar uur

Direct nadat bekend werd dat TUI maandag de Loden Leeuw heeft gewonnen zijn Crossmarks en TUI aan de slag gegaan om het winnen van deze prijs een leuke draai te geven. Want misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe. Binnen één dag is het ludieke filmpje gefilmd, gemonteerd en gepubliceerd. De reactie van TUI met het filmpje wordt op Facebook goed ontvangen en als sympathiek gewaardeerd, na een paar uur is het filmpje al 54.000 keer weergegeven.