Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) ontwikkelt nieuwe Employer Branding strategie

19-12-2022 (11:19) - Campagnes

In hun zoektocht naar nieuwe medewerkers is Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) gestart met hun nieuwste wervingscampagne ‘De kracht achter luchtvaart’. De campagne is het startschot van een nieuwe Employer Value Proposition en daarop gebaseerde Employer Branding strategie, die in samenwerking met Media.Monks is gecreëerd. Het bureau is ook verantwoordelijk voor de creatie van deze eerste campagne binnen de nieuwe wervingsstrategie.

Het hart van de EVP en EB strategie is de dragende kracht van de honderden medewerkers ‘vanaf de grond’, die de basis vormen voor een veilig luchtruim. Hiermee wil LVNL zich breder profileren als werkgever, en mensen voor functies binnen onder andere onderhoud, cybersecurity, ICT en infrastructuur aantrekken.

“Iedere dag leveren LVNL’ers een topprestatie,” zegt HR-Manager Olivia Winkelman van LVNL. “Ze zorgen 24/7 voor een stabiele operatie, spelen in op actuele gebeurtenissen in de lucht en op de grond, houden hun vakkennis op peil en zijn ook gewoon mens naar hun collega’s, hun partners in de luchtvaart en de omgeving. Dit vraagt om het interesseren van de ‘crème de la crème’ in mensen als nieuwe collega bij LVNL. “Dit gaat verder dan alleen het werven van nieuwe mensen. Als ‘De kracht achter luchtvaart’ focussen de mensen van LVNL zich op hun primaire proces, een stabiele en voorspelbare operatie.”

Soldide basis

Nick Philipse, Associate Creative Director bij Media.Monks, vult aan: “Het is fantastisch geweest om LVNL niet alleen met een creatieve campagne te helpen, maar ook samen te werken aan een solide basis in de vorm van een nieuwe Employer Branding strategie. Daarnaast ben ik trots op de beelden. Deze zijn allemaal geschoten vanuit het perspectief van LVNL’ers. Vanaf de grond kijken zij omhoog en hebben zij invloed op het luchtverkeer. Op deze manier duiden wij op visuele wijze wat de rol van LVNL is: Luchtverkeer begeleiden en beschermen.”

De wervingscampagne ‘De kracht achter luchtvaart’ is op social media en online te zien en is de eerste campagne binnen de nieuwe wervingsstrategie. Ook zet LVNL eigen kanalen in om de verhalen van de mensen achter LVNL te delen, zoals in blogs, interviews en video.