Lush vraagt aandacht voor een inclusief Sinterklaasfeest

23-11-2022 (13:05) - Campagnes

Lush sluit opnieuw de handen ineen met Nederland Wordt Beter en Feest voor Alle Kinderen en brengt een limited edition bath bomb uit om aandacht te vragen voor een inclusief Sinterklaasfeest.

Meer dan de helft van de Nederlandse gemeenten viert een Sinterklaasintocht met zwarte piet, wat volgens Lush betekent dat ruim vijftig procent van de kinderen in Nederland nog geen inclusief Sinterklaasfeest viert. Afgelopen zaterdag werden actievoerders van Kick Out Zwarte Piet belaagd door pro-Zwarte-Piet-betogers, wat volgens Lush de urgentie en het belang van deze campagne onderstreept.

Bonne Bonne bath bomb

Van 23 november tot en met 5 december moedigt het cosmeticabedrijf daarom haar klanten in de winkels en online aan om zich middels de nieuwe toolkit van Nederland Wordt Beter uit te spreken en zich in te zetten voor een inclusieve Sinterklaasviering. Ook is vanaf dan de Bonne Bonne bath bomb verkrijgbaar in de Nederlandse en Belgische Lush-winkels en online. De volledige winst uit de verkoop van deze bath bomb gaat naar Nederland Wordt Beter.