Marktplaats lanceert voorjaarscampagne

14-04-2022 (10:31) - Campagnes

Van vintage stoelen tot design lampen: veel meubels en accessoires verdienen een nieuw thuis. Met haar nieuwe voorjaarscampagne wil Marktplaats meer Nederlanders hier bewust van maken. Nu het lente is en mensen massaal (voorjaars)kriebels krijgen om hun huis en tuin aan te pakken, wil het handelsplatform Nederlanders inspireren om tweedehands meubels en accessoires een nieuw leven te geven.
 
Tafels, lampen of tuinsets waar de een op uitgekeken is, kunnen voor een ander van grote waarde zijn. Deze waarde wordt nog extra onderstreept in een Digital Out of Home en social campagne die vandaag wordt gelanceerd. Hierin speelt Marktplaats met een knipoog in op massaconsumptie en de CO2 die Nederlandse consumenten kunnen besparen door te kiezen voor tweedehands.
 
De voorjaarscampagne is onderdeel van de vorig jaar gelanceerde merkpositionering ‘Elke deal een groot verschil’. Hiermee motiveert Marktplaats haar gebruikers door te laten zien hoe je met kleine stappen al een verschil kunt maken voor jezelf, anderen en de wereld om je heen. De lente en de aanloop naar Earth Day op vrijdag 22 april is voor Marktplaats hét moment om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende interesse in duurzame en verantwoorde consumptie.
 

Earth Day aanbieding

Met een multi-channelactivatie (Digital Out-Of-Home advertising, TV, YouTube, social, owned media, PR (earned & influencer) en CRM) wil Marktplaats zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Belangrijk campagneonderdeel is de Digital Out-Of-Home (DOOH) en social advertising campagne die inspeelt op Earth Day, de dag waarop wordt stilgestaan bij de impact die onze consumptie heeft op de wereld. Met behulp van DOOH en op social media worden ‘aanbiedingen’ van meubels en accessoires op Marktplaats getoond, waarbij niet wordt aangegeven hoeveel geld bespaard kan worden maar hoeveel CO2 besparing de aankoop van de tweedehands bank of lamp oplevert. Zo wil Marktplaats mensen, met een knipoog, bewustmaken van massaconsumptie en de hoge kortingen waarmee zij door merken worden verleid om nieuwe spullen te kopen.
 

Credits

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt, Paola Reinders, Anna Bressers, Joeri Opdam, Guyon Essed & Gregory Kukolj
Creatief Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
 
www.marktplaats.nl/m/huis-tuin/
www.marktplaats.nl/m/earth-day/