Menzis toont leefkracht
Zorgverzekeraar Menzis lanceert een nieuwe campagne met mensen die elk op hun eigen manier bezig zijn met hun leefkracht. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne die op 17 oktober live gaat op TV, radio en in online media.
Sinds 2014 is leefkracht een centraal onderdeel in de communicatie van Menzis. De nieuwe campagne is een vervolg op de eerdere campagne (2020) waarin de beweging naar een leefkrachtiger Nederland het uitgangspunt was. Met de nieuwe boodschap “Leefkracht je hebt het in je” brengt de zorgverzekeraar het dit keer dichter bij mensen.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: “Om leefkracht echt tot leven te laten komen in de campagne maken we geen gebruik van acteurs maar zien we mensen in hun dagelijkse leven. Van een 80-jarige supper, tot een jong meisje dat herstelt van een darmafsluiting en een blinde man die door begeleid hard te lopen 20 kilo afviel.”
Leefkrachtwijzer
Ieder mens streeft uiteindelijk naar (meer) leefkracht. Op ieder moment in het leven. Menzis biedt haar verzekerden met zorgverzekeringen en extra diensten hulp hierbij. Bijvoorbeeld via de SamenGezond app of met schuldhulpverlening. In de campagne roept de zorgverzekeraar op om online de leefkrachtwijzer in te vullen voor tips en advies. Samen met de introductie van deze nieuwe campagneboodschap komt Menzis ook met een nieuwe merkbelofte: Zorg voor leefkracht. De zorgverzekeraar kiest hiervoor om nog duidelijker uit te dragen dat de ambitie is mensen te ondersteunen in hun streven naar leefkracht.
Credits
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra
Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau
Agency producer: Marga Bierema
Regie: Ralf Demesmaeker (Eyeforce)
Producers: Michelle Krevetzky (Eyeforce)
DOP: Tim Kerbosch
Research & casting: Sari Jacobs
Editor: Amber Hooijmans
Grading: Ruben Labree
Muziek: Most_Amsterdam
Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)
Fotografie: Anne van Zantwijk
Mediabureau: Mindshare
Menzis - Zorg voor leefkracht from Roorda Reclamebureau on Vimeo.