Mitsubishi Motors Europe loves to cross borders
20-04-2022 (09:54) - Campagnes
?Na het winnen van een pitch van Mitsubishi Motors Europe (MME) eind 2021, ontwikkelde XXS Amsterdam de campagne gebaseerd op het concept ‘I Love to Cross Worlds’ voor de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.
In de briefing vroeg MME om een verschuiving van traditionele, productgedreven communicatie naar een campagne waar de klant centraal staat. Met een duidelijke focus op de drijfveren, mentaliteit en levensstijl van de doelgroep. De uitdaging was dan ook om de kernwaarden van de doelgroep en het merk met elkaar te laten matchen. En tegelijkertijd te onderstrepen hoe de Eclipse Cross PHEV het dagelijkse leven haar bestuurders faciliteert en verbetert.
Alex Thomas, Marketing Director MME, legt uit: “Voor de Eclipse Cross PHEV-campagne wilden we een stap voorwaarts zetten in de manier waarop we over het merk Mitsubishi Motors en onze modellen in Europa communiceren. Het doel was een campagne met veel impact, gericht op avontuurlijke persoonlijkheden in plaats van een rechttoe rechtaan, demografische doelgroep. Terwijl we trouw blijven aan onze merkwaarden en DNA. XXS begreep meteen dat we het meenden, toen we zeiden dat we iets totaal anders wilden doen.”
Sanne Tolsma, Managing Director XXS: “We zagen in Mitsubishi Motors een écht uniek merk met een avontuurlijke geest - heel anders dan de mainstream, alledaagse automerken. In de campagne hebben we daarom het Mitsubishi merk-DNA en de Japanse wortels naar voren gebracht. Op een impactvolle manier, die avontuurlijk ingestelde klantengroepen aanspreekt. We zagen meteen mogelijkheden om het unieke karakter van Mitsubishi Motors op een even unieke als innovatieve manier te benadrukken."
Onderscheidende campagne
XXS heeft voor de Eclipse Cross PHEV een onderscheidende creatieve campagne ontwikkeld die breekt met de conventies in de autobranche. De campagne is gebaseerd op schijnbare contrasten en tegenstellingen in zowel het merk Mitsubishi Motors als de Eclipse Cross PHEV. Vervolgens hebben we deze verbonden met vergelijkbare contrasten in de persoonlijkheden van de doelgroep.
Maar wat de campagne écht onderscheidt, is de visuele stijl. Ook hier komen twee werelden op een unieke manier samen. We combineren de typisch Japanse manga/anime-stijl met de menselijke en emotionele aspecten van real-life film. Zo vloeien de onderscheidende Japanse heritage van Mitsubishi Motors en de rijervaring van de Eclipse Cross PHEV op natuurlijke wijze in elkaar over.
De campagne 'I love to cross worlds' bestaat uit TV-commercials, online video's, pre-rolls, bumpers, (D)OOH en banners en zal dit voorjaar live gaan.
Credits
Opdrachtgever: Mitsubishi Motors Europe
Concept & creatie: XXS Amsterdam
Productie: This is US.
Animatie: Dead Pixel Animatie
Muziek & geluidsontwerp: Sound Circus