Mora lanceert ‘AirFryday’ met hulp van FeestDJRuud
Snackmerk Mora introduceert AirFryday: een uitnodiging om het weekend in te luiden met Mora’s Airfryersnacks. Een merkcampagne zal in de komende maanden in Nederland en België bekendheid geven aan dit fenomeen. FeestDJRuud schreef in opdracht van Mora de AirFryday-tune.
Marieke van Balen, Marketing Director bij moederbedrijf Van Geloven: “Als voorvechter van het snacken herinneren we mensen eraan hoe fijn het is om op vrijdag te genieten van een lekkere snack. Dat doen we op een manier die mensen dat van Mora gewend zijn: niet te serieus, maar vooral vrolijk uitnodigend met een aanstekelijk enthousiasme. Daarbij zien we AirFryday als meer dan een woordgrap. Het is een platformgedachte, die ons telkens een alibi verschaft om het over snacken te hebben. Op een manier die doorspekt is van zelfrelativerende humor. Elke vrijdag, maar ook daarbuiten. Zo is het op zaterdag over 6 dagen alweer AirFryday!”
FeestDJRuud
In de campagne is een grote rol weggelegd voor FeestDJRuud. De DJ, bekend van zijn uitbundige liveoptredens en hits als ‘Gas Op Die Lollie’ componeerde de AirFryday tune. Het nummer, dat ook als single wordt uitgebracht, gaat over het weekend gemakkelijk, lekker en feestelijk te starten met snacks uit de Airfryer.
Van Balen: “Door succesvolle introducties als de vega snacks in samenwerking met De Vegetarische Slager, een hele range cheese bites en onze nieuwe wereldse borrelbites op basis van groente blijven we het merk en Cora relevant houden voor jong en oud. Toch zagen we kans om een nieuwe brand love campagne te introduceren die niet draait om een nieuwe snack, maar die over de gehele categorie snacks gaat gekoppeld aan een voor consument herkenbaar en relevant moment. Met Cora en FeestDJRuud als de gangmakers van het feest."
Campagne
AirFryday is ontwikkeld als overkoepelende campagne voor Nederland en België. Vanaf deze week start de campagne in beide landen zowel op TV en radio als ook online en social. Van Balen: AirFryday is ontwikkeld om zowel in Nederland als België onze Oven & Airfryer-snacks een boost te geven. Daarbij is rekening gehouden met de lokale business-uitdagingen. Bij de creatie zijn dan ook collega’s uit beide landen betrokken om optimale integratie te hebben in beide markten.
Credits
Verantwoordelijk bij Mora/Van Geloven: Marieke van Balen, Teunie Welage & Chiel den Otter
Concept & Strategy: Freddy & Alfred International
Productiemaatschappij: StudioStudio
Regisseur: Lars Brink
Muziek: FeestDJRuud
Social: The Fight Club (NL) & Bubka (BE)