Multimediale campagne College voor de Rechten van de Mens van start
04-11-2015 (10:46) - Campagnes
Het College voor de Rechten van de Mens start met een campagne om ongelijke behandeling in diverse specifieke situaties zichtbaar te maken. Ook doet het College op deze wijze oproep om een maatschappelijke discussie te starten en melding te maken van discriminatie. Het creatieve concept van de campagne is ontwikkeld door onafhankelijk strategisch mediabureau Mediaxplain*.
Het creatieve concept van de campagne is vertaald naar een doeltreffende mediastrategie. Hierbij worden PR, social media, display advertising en interactieve video’s als ook out of home posters ingezet. Via deze middelen is het College voor de Rechten van de Mens zichtbaar op diverse digitale platforms en fysieke plekken waar mensen komen op de wie de campagne zich richt. De interactieve video’s zijn voor iedereen toegankelijk: middels audiodescriptie en ondertitels worden de video’s ondersteund voor mensen met een visuele- en auditieve beperking. Met deze niet te missen campagne rondom het creëren van bewustwording, het aanwakkeren van een maatschappelijke discussie en de directe call to action streeft het College naar een recordaantal van discriminatiemeldingen.
Credits
Merk: College voor de Rechten van de Mens
Jaar: 2015
Branche: Maatschappelijk
Bureau: Mediaxplain*
Media: Mediaxplain*
Medium: Social, Online, Out of Home en PR
Verantwoordelijke bij College: Marieke Krikhaar
Account/Executive producer: Maaike van Putten & Laura Hoek
Strategie & Concept: Christiaan van Betuw
Mediastrategie: Christiaan van Betuw & Rick Wouters
Regie & Camera: Arjen Perez & Frits Marchand (Zelfspot)
Productie: Coen Rozendaal (Zelfspot)
Audiodescriptie en ondertitels: Stichting Accessibility
DTP: Martijn de Vrieze