Naïf: voor kids én zeemeerminnen
De nieuwe campagne van babyverzorgingsmerk Naïf is live gegaan om de nieuwe reeks kidsproducten in de spotlight te zetten. De campagne – Kid tested, mermaid approved – is in samenwerking met strategisch en creatief bureau Fitzroy tot stand gekomen.
Kinderen staan centraal bij Naïf, in alles wat ze doen. Daarom zijn de kids haarproducten speciaal ontwikkeld voor én door kids. Een kidspanel heeft meegedacht over zowel de geur als de verpakking.
Naïf groeit hard. Zowel in Nederland als in het buitenland. Daarom heeft het merk de afgelopen maanden, in samenwerking met Fitzroy, gewerkt aan de versterking van de merkidentiteit. Een van de grote aanpassingen is dat de pay-off is aangepast naar Naïf, yes we are. Bij Naïf zien ze naïef zijn als iets positiefs. Doordat zij zich zorgen maken over de ingrediënten, hoeven consumenten dit niet meer te doen. En zo kunnen ze dus weer naïef de winkel binnenstappen. Een kindershampoo zonder microplastics én tegen klitten? Het kan. Naïf, yes we are!
Illustratieve stijl
Dat kinderen centraal staan, zie je ook terug in de communicatie. ‘Vorig jaar hebben we in onze communicatiestijl gebroken met de categorie, door gebruik te maken van een illustratieve stijl,’ zegt Mischa Schreuder, creatief partner van bureau Fitzroy. ‘Deze stijl hebben we in deze campagne een stap verder gebracht. Niet alleen qua kleuren, maar ook door animatie, film en illustratie samen te laten komen.’
De zeemeermin zorgt ervoor dat er wat meer magie in het merk terugkomt. ‘Het is een mooie geïntegreerde mediacampagne geworden die niet alleen op abri komt, maar ook online, in magazines en op de radio,’ zegt Schreuder. ‘We zijn trots op de campagne en natuurlijk dat we voor dit mooie merk mogen werken.’
Nai¨f - Kids tested mermaid approved - 15" from Fitzroy Amsterdam on Vimeo.