Nieuw elan voor Sunweb
09-12-2015 (17:04) - Campagnes
Sunwe brengt lekker ver weg, toch lekker dichtbij. Dat is de nieuwe positionering van Sunweb. Sunweb treedt daarmee in het spoor van succesvolle massclusivity merken zoals H&M, Nespresso en IKEA.
onwaarschijnlijk lage prijs
Een premium vakantiegevoel voor een onwaarschijnlijk lage prijs. En dat zie je. Commercials die alle zintuigen van het vakantiegevoel prikkelen. “Als ik dit zie, wil ik vandaag nog weg’. En tegelijkertijd laten zien dat dit premium vakantiegevoel heel dichtbij is omdat de prijs voor dit heerlijke gevoel ongekend laag is. Daarom zeggen we ook: "Fijne vakantie". De nieuwe pay-off van Sunweb.
Met deze campagne neemt Sunweb afscheid van de succesvolle campagne ‘Harry’ met in de hoofdrol de twee Amsterdamse karakters Herman en Marina. Deze campagne heeft Sunweb veel bekendheid gebracht. Sunweb won er zelfs een Effie mee. Maar nu is het tijd voor een volgens stap, een stap waarin vooral gewerkt wordt aan het kwaliteitsimago van het merk. Deze strategie wordt ondersteund met een drietal nieuwe labels. Sunweb Secrets. Sunweb Excellent. Sunweb Xperience. Labels die staan voor heel bijzondere reizen binnen het assortiment van Sunweb, maar natuurlijk nog steeds voor een aantrekkelijk lage prijs.
credits
Klant: Sunweb
Bureau: N=5
Creatie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Yoeri Kastelein
RTV producer: Linda Kiphardt
Traffic: Irmgard van der Weele
Regisseur: Peter Hebbing
Camera: Wouter Westendorp
Editor: Taco Arts
Postproduction: The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors
Online productie: The Online Company / Q-ban
Muziek: Xavier Rudd – Follow the Sun
Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Nicolette Burger, Judith van Eyck