Nieuwe merkcampagne voor Nationale-Nederlanden
08-04-2022 (11:05) - Campagnes
Nationale-Nederlanden komt vanaf 11 april met een nieuwe merkcampagne. In deze eerste campagne, binnen een vernieuwde positionering van het merk, besluit een jong meisje haar loszittende melktand zelf het laatste zetje te geven. De boodschap is ondubbelzinnig: ‘Voor welke verandering je ook staat, onze support heb je. Dus kom maar op met het leven.’
Met de nieuwe campagne zet Nationale-Nederlanden zich neer als de onvoorwaardelijke supporter die mensen aanmoedigt om alle veranderingen in het leven vol vertrouwen aan te gaan. Een campagne die over kansen en mogelijkheden gaat in plaats van over risico’s, juist ook op momenten dat er in je leven iets verandert.
Supporter van verandering
‘Verandering is de enige constante in het leven’ vertelt Mariëlle Krouwel (Director of Global Branding NN Group). ‘Sommige veranderingen initiëren mensen zelf, maar bij Nationale-Nederlanden zien we dat er ook belangrijke zaken in het leven zijn die je overkomen. Soms met grote impact en financiële consequenties. Nationale-Nederlanden pakt de rol van supporter en moedigt heel Nederland aan om in beweging te komen. Met onze verzekeringen, pensioenen en bankzaken én inspirerende maatschappelijke initiatieven geven wij mensen de support om vol vertrouwen veranderingen in hun leven aan te gaan.’
Laatste zetje
De vernieuwde positionering van het merk en bijbehorende merkcampagne is tot stand gekomen in samenwerking met het nieuwe bureau van Nationale-Nederlanden: dentsuACHTUNG!. Nine de Knecht, Head of Strategy dentsuACHTUNG!: “In de eerste campagne zien we hoe een meisje een verandering in haar leven vol vertrouwen aan gaat. Ze besluit niet te wachten tot haar melktand er uit zichzelf uit valt, maar om ‘m zelf een laatste zetje te geven. Het is een metafoor voor hoe je naar het leven kunt kijken.”
Dit is het eerste van meerdere verhalen vol veranderingen die bij het leven horen. Rond de zomer krijgt de campagne een vervolg. Daarin zal opnieuw een verandering en de support van Nationale-Nederlanden centraal staan.
Credits
Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden
Strategie & Concept & Productie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Marit Weerheijm
Productiemaatschappij: Cake Film & Photography
Media: Mindshare, Storm Digital
Media: Mindshare, Storm Digital