Nieuwe strategie en campagne voor Jägermeister

22-08-2021 (17:08) - Campagnes

Jägermeister nodigt in hun nieuwe campagne iedereen uit om in de ‘exciting unknown’ te stappen. Om juist voor die verrassing te gaan. Wie dat durft, is een Meister.
 
In de eerste uitingen van de campagne wordt een groep vrienden uitgenodigd om naar een onverwachte locatie te komen. Ze weten niet zo goed wat ze ervan moeten verwachten maar besluiten toch te gaan. En ze worden beloond: ze worden naar een booreiland gebracht voor een uniek en geweldig feest. De film wordt afgesloten met een Meister Wisdom en met de samenvatting van de strategie: ‘excitement lies in the unknown’.
 
De campagne is nu te zien in social en digital. Later volgen onder meer TV, Cinema en outdoor.
 
Lode Schaeffer CD INDIE: 'Het hart van de strategie is ‘excitement lies in the unknown’. Dit is een rijke gedachte omdat het Jägermeister energie geeft en spannend houdt.'
 
Kas Knikkink (Sr. Brand Manager): 'Met deze strategie en dit idee blijven we dicht bij de kern van het merk, maar spreken we een nog bredere doelgroep aan dan voorheen. Want meer spanning en sensatie, het doorbreken van je normale patronen… wie wil dat nou niet? Met terugwerkende kracht is dit al jaren de kern van onze events en activaties; met deze communicatie maken we een slag qua consistentie en worden ze nog herkenbaarder en spannender.'
 
De strategie werd door INDIE Amsterdam samen met Margot Bouwman ontwikkeld.
Samen met de Mexicaanse DJ GoGoldenJunk werd de soundtrack van het merk ontwikkeld.
Documentairemaker en Young Director award winner Emily McDonald is verantwoordelijk voor de regie van de visuele content.
 

Credits

Creative Agency : INDIE Amsterdam
Client : Kas Knikkink, Trix Klerks, Patricia Sung & Jörg Staege
Production Company : Popcorn Brain
Director : Emily McDonald
Photographer : Dennis Branko
D.O.P. : Henry Lockyer
Editor : Sophie Friederichs
Post-Production : Dead Pixel
VFX Supervisor : Tim Smit
Grading : BLACK KITE
Music : Go GoldenJunk