Nieuwe wereldwijde merkcampagne van Brooks Running

26-08-2022 (13:27) - Campagnes

Hardloopmerk Brooks Running lanceert haar wereldwijde merkcampagne. “It’s Your Run” draait om het vieren van alle hardlopers en de creatieve manieren waarop ze hun prestaties neerzetten.
 
De campagne moedigt lopers aan om trots te zijn op hun run - ongeacht het tempo waarin ze lopen of de afstand die ze afleggen. Brooks heeft Stranger Things-ster en enthousiast hardloper David Harbour gecast om de voice-over te verzorgen voor deze allereerste wereldwijde merkcampagne. 
 
De campagne bestaat uit zeven videospots, allemaal met voice-over van acteur David Harbour. Hij heeft al vaker aangegeven dat hij loopt vanwege de mentale en fysieke voordelen: "Als iemand die zichzelf niet altijd als een loper beschouwde, maar recentelijk is gaan waarderen wat hardlopen zowel fysiek als mentaal voor me kan doen, ben ik blij deel uit te maken van de Brooks It's Your Run-campagne. Ze erkennen dat hardlopen niet altijd gemakkelijk is, maar vieren elke renner die op zijn eigen creatieve manier zijn beste loop vindt."
 
Harbour, die loopt op de Brooks Glycerin 20, vertelt in een korte Instagram-video ook over zijn eigen ervaring met hardlopen en geeft hardlooptips: "Als ik ga hardlopen, ren ik vaak in een rustig tempo, met een lagere hartslag, voor ongeveer één of anderhalf uur. Soms ga ik zelfs snelwandelen," aldus Harbour. "Mijn advies is om te beginnen met wandelen en als je geïnspireerd bent, een beetje te joggen. Begin langzaam, begin gemakkelijk, geniet en doe wat voor jou werkt."
 

Creatieve manieren om te hardlopen

De campagne omvat zeven scenario's waarin lopers trots hun eigen manieren laten zien waarop zij het liefste hardlopen laten zien. Van run-walking en ingebeelde finishlijnvieringen op iedere straathoek, tot het gamificeren van de hardlooproute of het beluisteren van de nieuwste crime podcast. En er zijn nog veel meer creatieve manieren om jouw beste loopsessie te vinden! Het tellen van stappen, stopborden en straatverlichting of het verzamelen van denkbeeldige punten voor elke hond die je ziet. Brooks viert elke unieke manier waarop mensen hardlopen en moedigt mensen aan om hier trots op te zijn, want: "het is jouw run, en we zijn hier om het met jou te vieren."
 
De campagne is online, via social media en in retail te zien