Niks Blue Monday op Curaçao

18-01-2016 (00:00) - Campagnes

Vandaag is het  ‘Blue Monday’, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar. Maar niet op Curaçao!

De bewoners van het tropische eiland staan bekend als één van de vrolijkste binnen ons koninkrijk, waar mensen positief in het leven staan. 4 op de 5 inwoners van Curaçao is niet eens bekend met Blue Monday. Laat staan dat zij weten op welke datum dit betrekking heeft. Dit blijkt uit een onderzoek* van NovioData onder 533 respondenten uit Nederland en Curaçao in opdracht van Abovo Media.
 
gelukkiger
Zijn Curaçaoënaars gelukkiger dan Nederlanders? Jazeker. Gemiddeld geeft de Curaçaoënaar een 7,7 aan zijn gelukstoestand, terwijl de Nederlander blijft steken op een 7,1. Ook staan volgens het onderzoek de inwoners van Curaçao positiever in het leven, met een gemiddeld cijfer van 7,9 tegenover het Nederlandse gemiddelde van 7,3. Dat mensen op Curaçao gelukkiger zijn, ligt volgens de Nederlandse respondenten aan het klimaat dat beter is dan in Nederland (80%), minder stress (69%) en ‘poko poko’, oftewel dat iedereen het rustig aan doet op Curaçao (63%). 54 Procent van de Curaçaose respondenten denkt dat het lekkere weer hieraan bijdraagt. Wie vakantie viert of woont op Curaçao weet wat ‘the dushi way of life’ is en dat stemt vrolijk.
 
#HappyFaceCuraçao
Om de somberheid van Blue Monday in Nederland tegen te gaan, is Curaçao gestart met een actie om juist een glimlach op je gezicht te toveren. Want wie denkt aan de zon, het azuurblauwe water en de prachtige stranden van Curaçao kan toch alleen maar vrolijk worden? Daarom roept Curaçao op om foto’s van vrolijke gezichten te delen met #HappyFaceCuraçao op social media. Niet alleen hoopt Curaçao de somberheid te verdrijven met deze vrolijke gezichten, de deelnemers maken met hun foto ook nog eens kans op een reis naar Happy Curaçao.


Bettina Meléndez, Marketing Manager, Curaçao: 'Met de campagne #HappyFaceCuraçao willen we een positieve wending geven aan Blue Monday en de wintermaanden. Mensen kunnen met een foto van hun eigen vrolijke gezicht kans maken op een reis naar Curaçao. De gedachte aan ons eiland maakt de dag voor velen zo direct vrolijker.'

'Met het onderzoek als startpunt van de campagne onderbouwen we wat eigenlijk iedereen al wist, Curaçao is ‘the place to be’ om een beetje ‘happiness’ te scoren. Hoe meer mensen we naar Curaçao kunnen sturen hoe vrolijker Nederland ook zal worden', aldus Niels Bruinsma strategisch directeur Abovo Media.

www.happyfacecuracao.nl

* Het onderzoek is uitgevoerd door het Nederlandse onderzoeksbureau NovioData. In zowel Nederland en Curaçao is een representatieve steekproef van de populatie betrokken in het onderzoek, waarbij op Curaçao is samengewerkt met de Inter-Continental University of the Caribbean (ICUC).