Oma's Soep zet strijd tegen eenzaamheid voort met campagne
03-03-2022 (10:17) - Campagnes
Oma's Soep, Nederlands' bekendste merk voor verse soepen naar recept van oma, bestaat vijf jaar. Om dit te vieren, worden er vandaag een aantal nieuwe internationale gerechten geïntroduceerd die zijn bereid volgens traditioneel recept van ouderen die bij Oma’s Soep zijn aangesloten.
Met de opbrengsten van de soepen en maaltijden worden wekelijks sociale activiteiten georganiseerd om het steeds grotere probleem van eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Zo organiseert Oma’s Soep al sinds 2017 kookdagen waar jong en oud samen koken en zijn er Soep-aan-Huis-dagen, waarbij vrijwilligers maaltijden langsbrengen bij eenzame ouderen en een praatje maken.
De campagne
In de nieuwe campagne, gemaakt door creative agency Wolfstreet, laat Oma’s Soep het effect zien van de sociale interacties met ouderen. Martijn Canters, mede-eigenaar van Oma’s Soep: "De ouderen die we met onze initiatieven bereiken, leven ervan op en daar doen we het natuurlijk voor. Maar je zult versteld staan van wat het voor een vrijwilliger doet die bij de ouderen op bezoek gaat. Onderschat nooit de waarde van iets doen voor een ander."
De nieuwe gerechten zijn vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar bij meer dan 700 vestigingen van Albert Heijn door heel Nederland. Van de winst wordt ten minste 50% ingezet om de sociale activiteiten van Stichting Oma’s Soep te financieren.
Credits
Bureau: Wolfstreet
Creative Director: Jort Wildschut
Creative Director: Jort Wildschut
Creative: Ryan Wolters
Productie: Wolfstreet
Director: Thijs Bouman
Director: Thijs Bouman
Producer: Tess Wijker
DOP: Bas Rozenbeek
DOP: Bas Rozenbeek