Opel lanceert #adamyourself

11-12-2015 (17:15) - Campagnes

Met de nieuwe online campagne #ADAMYOURSELF gaat Opel op zoek naar het meest aansprekende en unieke ADAM-design. Op www.adamyourself.com kan iedereen zijn of haar ultieme ADAM samenstellen en vrienden via Facebook uitnodigen om op zijn of haar gestylde ADAM te stemmen.

influencers
Voor deze campagne heeft Opel tien social media influencers uit heel Europa geselecteerd die zelf de personalisatiemogelijkheden van de Opel ADAM ontdekken en uit de ingezonden ADAM-creaties de winnaar zullen kiezen. Die krijgt het winnende ontwerp overhandigd en Opel zal deze vervolgens als Limited Edition op de markt brengen.

nieuwe klanten
De spirit en eindeloze personalisatiemogelijkheden van de ADAM zijn ideaal voor co-creatie. Opel wil met deze campagne jonge doelgroepen en nieuwe, toekomstige klanten bereiken. 'Met #ADAMYOURSELF zitten we precies op de plek waar het wemelt van fans en toekomstige ADAM-rijders: op de sociale media', zegt Opel Chief Marketing Officer Tina Müller. 'In deze campagne werken we samen met bloggers en vloggers uit de lifestyle-, beauty- en mode-scene. Zo sluiten we niet alleen aan bij de stijltrends van de doelgroepen, maar inspireren we hen tegelijkertijd om hun persoonlijkheid en creativiteit uit te drukken via deze auto.'

winnende creaties
Een jury van Opel-vertegenwoordigers en de tien Europese social media influencers zullen de winnende creaties van elk land kiezen. Vanaf het najaar van 2016 zullen de winnende ADAM's in beperkte oplage als unieke Limited Edition uitvoeringen geproduceerd worden. Bovendien spelen de winnaars met hun persoonlijke ADAM-design de hoofdrol in de nationale reclamecampagnes.