Open Now en D&B aan de slag voor Goedopweg

10-05-2022 (15:44) - Campagnes

Na een Europees aanbestedingstraject hebben Open Now en D&B begin dit jaar de pitch gewonnen voor een grote campagne vanuit Goedopweg. In Goedopweg werken de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat samen.

Het betreft een meerjarige gedragscampagne gericht op het verminderen de hoeveelheid auto’s in de spits in regio Utrecht. Om precies te zijn, 60.000 auto’s minder in 4 jaar tijd. Om dit te bereiken worden forenzen, korte afstand reizigers en recreanten aangezet tot ander reis- en werkgedrag, waarbij actuele wegwerkzaamheden worden gebruikt als hét moment voor gedragsverandering.

De campagne Verkeersverwachtingen.nl gaat 10 mei live en zal op radio (regionaal & nationaal), outdoor, dagbladen en social kanalen te vinden zijn.
 

Credits

Gedragsstrategie: D&B
Concept & Uitwerking: Open Now
Productie fotografie & video’s: Soda Amsterdam (regie: Geerten Harmens)
Productie jingle en radiocommercials: Public Audio
Bouw site: Clarify
Media & PR: Wisecrackers
Verantwoordelijk bij Goedopweg: Wijnand van der Werf
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.