OV-reizigers verrast met oma-prank
23-02-2016 (18:32) - Campagnes
Nietsvermoedende reizigers zijn bij een Utrechtse bushalte op het verkeerde been gezet door een wel héél flexibele medereiziger.
De prank is onderdeel van een brede campagne voor het ‘Gemaksabonnement’ van vervoerder U-OV. Met dit abonnement kunnen reizigers voor een vast bedrag onbeperkt met bus, tram en trein reizen. En daar word je als reiziger wel héél flexibel van.
Reclamebureau Han Snel, gespecialiseerd in retailcommunicatie en activatie, is verantwoordelijk voor de totale campagne en bedacht een stunt om reizigers op een ludieke manier te informeren over de voordelen van het abonnement.
Creatieven David Wolff en Annis Anakotta van Han Snel: 'Bij een campagne die zo tot de verbeelding spreekt, hadden we behoefte aan een component waarin de productbelofte op een originele manier naar voren zou komen. Het idee van een ‘breekbaar’ omaatje die allerlei acrobatische toeren uithaalt werd door de klant enthousiast ontvangen. Na weken van voorbereiding (de ontwikkeling van een compleet masker kostte al ruim 3 weken) is het geweldig om te zien dat alle ideeën op een draaidag bij elkaar komen.'
Naast de video worden busreclame, abri’s, activatiezuilen en banners ingezet. Bij de banners moeten mensen hun hoofd draaien om de tekst te kunnen lezen. Zelfs van de campagneuitingen word je dus wel héél flexibel.
Credits
Verantwoordelijk bij U-OV
Anouk Ruczynski : marketing manager
Verantwoordelijk bij Han Snel
Annis Anakotta: senior art director / concepter
David Wolff: copywriter / concepter
Donja van Ek: account director
Veronique Gorter: projectmanager