Paleis Het Loo krijgt merkcampagne
08-04-2022 (15:28) - Campagnes
Op vrijdag 15 april opent Paleis Het Loo zijn deuren weer voor bezoekers. De eerste fase van de grootste verbouwing en vernieuwing uit de geschiedenis is afgerond. In 2023 is ook de tweede fase, de ondergrondse uitbreiding gereed. Het grootste authentieke 17e-eeuwse paleis van het Huis van Oranje is mooier dan ooit en heeft groeiambities. Daarom is ook ‘het merk’ Paleis Het Loo onder handen genomen.
Om het merk toegankelijker te maken voor een bredere doelgroep is Paleis Het Loo een samenwerking met Persuade aangegaan. Het bureau ontwikkelde een nieuwe merkidentiteit en visuele stijl die 360-graden kan worden doorvertaald.
De cross mediale openingscampagne start 8 april.
Jacolien van Wezep, Manager Marketing en Communicatie Paleis Het Loo: '‘We willen uitgroeien tot het meest geliefde paleis van Europa. Een plek waar iedereen zich thuis voelt. Voor een bezoek aan het paleis of een dagje uit met de hele familie. Om dat te bereiken, hebben we met Persuade een stevig merkfundament voor de komende jaren neergezet. Een strategie om uit te groeien tot een internationaal topmuseum. Paleis Het Loo is een historische plek waar je geweest wilt zijn, maar vooral ook terug wilt komen.’
Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: 'Paleis Het Loo is veel meer dan een on-Nederlands mooi paleis. Het is een verhaal. Het laat de veelkleurigheid zien van ‘Oranje’. Het roept van alles op. Over de Nederlandse geschiedenis en cultuur. Over het koningshuis. In de merkidentiteit en campagne vergroten we de toegankelijkheid van deze belangrijke plek. We brengen het paleis tot leven en maken het een must see voor iedereen. Wat je afkomst, identiteit of mening ook is.’
PALEIS HET LOO from persuade on Vimeo.