PLUS laat duurzame kant zien in nieuwe campagne
15-03-2022 (17:00) - Campagnes
Als Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland maakt PLUS continu bewuste keuzes die ons eten en de wereld om ons heen beter maken. Goed eten is niet alleen goed voor jou, het is ook goed voor iedereen om je heen. Van de boer om de hoek met zijn melkkoeien tot de cacaoboeren in Zuid-Amerika. Met deze nieuwe campagne laat PLUS zien hoe goed eten een middel kan zijn voor een betere toekomst. Centraal in de campagne staan duurzame initiatieven zoals biologische zuivel, het uitgebreide Fairtrade-assortiment en initiatieven om minder plastic te gebruiken: 'goed eten is goed voor iedereen.'
Wunderman Thompson Amsterdam maakte de tv-commercial. Joey Boeters, Senior Creative: "duurzaamheid is een belangrijk thema voor PLUS. Daarom hebben we, geheel in PLUS traditie, gezocht naar een verhaal dat uit het leven gegrepen is. Zo wordt duurzaamheid toegankelijk en lief. En wie weet inspireert het meer mensen om bewuster te leven. Want als Henry ons iets leert, is het dat het nooit te laat is om je leven aan te passen."
Wunderman Thompson Amsterdam maakte de tv-commercial. Joey Boeters, Senior Creative: "duurzaamheid is een belangrijk thema voor PLUS. Daarom hebben we, geheel in PLUS traditie, gezocht naar een verhaal dat uit het leven gegrepen is. Zo wordt duurzaamheid toegankelijk en lief. En wie weet inspireert het meer mensen om bewuster te leven. Want als Henry ons iets leert, is het dat het nooit te laat is om je leven aan te passen."
Naast de TVC is er een serie online video’s ontwikkeld, worden social en display advertising ingezet en is de campagne zichtbaar in de winkels en owned media zoals nieuwsbrieven, social content, plus.nl en de PLUS app.
Voorjaarsmagazine 'Goed eten'
In het voorjaarsmagazine ‘Goed eten’, dat vanaf zaterdag 2 april verspreid wordt onder 1,6 miljoen huishoudens, zijn nog veel meer duurzame initiatieven en producten te vinden. Het thema duurzaamheid komt terug in interviews met onze lokale boeren, telers en producenten, maar laat ook consumenten aan het woord die een omslag hebben gemaakt naar een duurzamer leven. Daarnaast staat het magazine vol receptinspiratie en het uitgebreide assortiment voor het voorjaar en Pasen.
Credits
PLUS Supermarkten: Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Gabrielle van IJzendoorn, Sharoni Bos en Romy Assadourian
Bureaus: Wunderman Thompson Amsterdam, Energize, Giesbers Retail
Bureaus: Wunderman Thompson Amsterdam, Energize, Giesbers Retail