Purina Gourmet zoekt met talentenjacht de 'Next Catfluencer'
03-02-2022 (11:09) - Campagnes
Nestlés Purina Gourmet start met de campagne 'Next Catfluencer' de zoektocht naar nieuw Catfluencer-talent. Met als doel het meest geliefde culinaire kattenvoedingmerk van Nederland te worden, zoekt het merk een kattentalent met 'pawsome' foodie skills om de volgende brandambassador te worden.
Potentiële Catfluencers worden via TV-tagons uitgedaagd om creatieve social catfoodie-content te produceren. Een jury onder aanvoering van Domien Verschuuren, radio dj bij Q-Music, bepaalt welke kat de titel wint.
Doel van de campagne is het verhogen van de geholpen merkbekendheid en brandlove. Uit onderzoek blijkt dat TV een uiterst effectief kanaal is voor met name 'aided awareness'. In de door UM ontwikkelde strategie wordt televisie nu naast alle social kanalen en actiewebsite ingezet om de Catfluencer-talentenjacht groot te maken. Via onder meer een TV-tagon worden de 'Catfoodies' opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. Zo stimuleert een global Gourmet Revelations productcampagne lokaal zowel 'aided awareness'als brand love.
De campagne is een logisch gevolg op het succesvolle door UM Studios ontwikkelde Catfluencer-concept waarin de grootste kattenaccounts van Nederland werden benaderd om Catfluencer voor Gourmet te worden. Een vaste poule Catfluencers heeft zo de afgelopen jaren Gourmetproducten met creatieve social content bij kattenliefhebbers onder de aandacht gebracht. Een unicum dat in 2020 al met een SAN Award -Smart Idea- werd beloond.
Credits
Klant: Nestlé Purina Gourmet
Klantverantwoordelijke: Kim van Bemmel, Joran Appel
Bureau: UM
Account: Josine Pelleboer, Andrea Schol
Concept: UM Studios, Valentine Vale
Creative agency: FCB Amsterdam
Content management: Koen Lourijsen
Strategie & Media: Felix Helmans, Josine Pelleboer, Evita Nales
Klantverantwoordelijke: Kim van Bemmel, Joran Appel
Bureau: UM
Account: Josine Pelleboer, Andrea Schol
Concept: UM Studios, Valentine Vale
Creative agency: FCB Amsterdam
Content management: Koen Lourijsen
Strategie & Media: Felix Helmans, Josine Pelleboer, Evita Nales
Media inzet:
Actiepagina: www.nextcatfluencer.nl
Content uitingen: www.instagram.com/degourmetkat_nl/
Instagram: www.instagram.com/degourmetkat_nl/