RAB start grote radio-campagne

18-08-2015 (07:08) - Campagnes

7.07 uur - Preken voor eigen parochie of broodnodig? Vanaf deze week zenden de zenders van het Radio Advies Bureau (RAB) radiocommercials uit ter promotie van het eigen reclamemedium. 
 
Het nieuwe centrale thema van RAB is ‘meer met radio’ en de campagne ‘Is uw bedrijf wel voorbereid op het succes van radioreclame?’ is het eerste onderdeel hiervan.
 
Er zijn meerdere radiocommercials ontwikkeld, gebaseerd op het concept dat het goed mis kan gaan als je je niet voorbereidt op het succes van radioreclame. Marketeers en ondernemers worden door een zeer begripvolle interviewer ondervraagd hoe zij de situatie van het overdonderende effect door radioreclame hebben opgelost. 
 
Humor voert de boventoon in de hoofdspot en de tag-on is er voor de serieuze boodschap. De radiocommercials zijn ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Soundcircus.
 
Potentiële radioadverteerders worden doorverwezen naar de website meermetradio.nl waar zij een test kunnen doen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Later zijn ook banners onderdeel van de campagne.