Randstad Hijack: wat kandidaten nog meer met hun skills kunnen
10-08-2018 (10:05) - Campagnes
In de Randstad Hijack ontdekken kandidaten wat de mogelijkheden zijn met hun skills in andere vakgebieden. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met content marketing bureau Yune en inspireert kandidaten om verder te kijken dan hun huidige werkveld.
Presentatrice Lonneke verrast de kandidaten op het kantoor van Randstad om hen vervolgens mee te nemen – in een échte Randstad-helikopter – naar twee banen buiten hun huidige werkveld. Zo zien we in de eerste aflevering dat barista Don aan de slag gaat als gastheer bij een kookworkshop en als gids op een Amsterdamse rondvaartboot. Met zijn vrolijke karakter weet Don een glimlach op ieders gezicht te toveren.
In de tweede aflevering wordt ouderenverzorgster Mitra verrast door Lonneke. Ze mag haar geduld en zorgzaamheid dit keer testen op twee totaal andere doelgroepen. Ze gaat namelijk meedraaien bij de Dierenambulance en aan de slag bij een kinderopvang. De laatste blijkt een match, want ze krijgt zelfs een baan aangeboden.
Randstad wil met deze campagne laten zien dat het onderzoeken van jouw eigenschappen, kwaliteiten en ervaring kan leiden tot een interessante wending in je carrière. Er is vaak namelijk veel meer mogelijk dan je denkt. De online-campagne is van start gegaan op 1 augustus en bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube, de social media kanalen van Randstad en op de website van Randstad.
Credits
Opdrachtgever Randstad: Emma de Groot, Froukje Postma, Lousanne Schep, Erik van der Sluis
Bureau: Yune
Productie: Yune
Creatives: Djordy van Etten, Mike Hupkens & Jochem Klicks
Creative Director: Jeroen Dontje
Account Director: Robert Doggers
Head of Production: Rogier van der Vaart
Projectmanagement: Wendy Wallerlei
Producer: Timothy Kasri
Regisseur: Carl Krüger
D.o.P: Bas Bakhuis