Rapper Stefflon Don onthult mogelijkheden fossielvrije toekomst in campagne Vattenfall
16-02-2022 (15:00) - Campagnes
De nieuwe campagne ‘Think Beyond’ van energiebedrijf Vattenfall daagt ons allemaal uit om voorbij vastgeroeste patronen te kijken en innovatie uit het laboratorium weg te halen en in ons dagelijks leven te verwelkomen. Van koffers die gemaakt kunnen worden van fossielvrij plastic tot de opvallende grillz van Stefflon Don; de campagne nodigt uit om de vraag te stellen: ‘wat is nu écht waardevol in de wereld?’
Een fossielvrije toekomst binnen één generatie. Dat betekent voor Vattenfall niet alleen fors investeren in nieuwe duurzame energieproductie en het gebruik van fossiele brandstoffen versneld afbouwen, maar ook verder kijken dan alleen de eigen activiteiten. Zo helpt Vattenfall hele industrieën te veranderen.
Zo is Vattenfall, samen met partners SSAB en LKAB al begonnen met de productie van 's werelds eerste fossielvrije staal, in de campagne verbeeld als 's werelds meest waardevolle metaal. Gezamenlijk streven de drie bedrijven naar een volledig fossielvrije waardeketen die grootschalige productie mogelijk moet gaat maken. Fossielvrij staal kan de wereldwijde CO2-uitstoot met wel zeven procent verminderen. Zo kijken we verder en bereiken we meer.
De campagne loopt het hele jaar door in alle markten van Vattenfall - Nederland, Zweden, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk - en laat zien hoe de visie van het bedrijf in meerdere sectoren kan worden gerealiseerd, waaronder energie, transport en zware industrie.