Renault lanceert Laad Me campagne

17-08-2020 (10:27) - Campagnes

Renault lanceert de campagne Laad Me met gelijknamig lied. De single van singer- en songwriter Mariëlle Flens, draagt de campagne en laat je de vrijheid beleven die elektrisch rijden je biedt. Het lied neemt je mee op een avontuurlijke roadtrip. Publicis Groupe ontwikkelde de multimediale campagne.
 
Renault is marktleider en pionier op het gebied van elektrisch rijden. Dit jaar wordt het aanbod uitgebreid met verschillende 100% elektrische en plug-in Hybrid modellen. Dus hét moment voor een innovatieve campagne waarbij vrijheid en elektrisch rijden elkaar ontmoeten. Maar ook Renault en Mariëlle Flens. Hierin zet Renault in op pure beleving en geeft tegelijkertijd antwoord op de vele vragen die nog spelen rondom elektrisch rijden.
 
Mariëlle Flens, bekend van The Voice Of Holland, staat als opkomend artiest voor een nieuwe generatie met een geheel eigen stijl. Zingen geeft haar een gevoel van vrijheid, waardoor het lied Laad Me helemaal op haar lijf is geschreven. De tekst en de tonen laten je de vrijheid beleven van het rijden in een elektrische auto van Renault. De titel ‘Laad Me’ brengt vrijheid en elektriciteit letterlijk bij elkaar in de dubbele betekenis ervan. Het verwijst naar de vrijheid van je eigen weg gaan en ook naar het opladen van de auto.
 
Laad Me is onder andere te beluisteren op Spotify en wordt aangeboden bij radiostations. Ter ondersteuning van het lied is een video gemaakt waarin een moeder en haar dochter op roadtrip gaan. En 1+1=3 in dit geval. In de video komt het lied tot leven. De campagne bestaat onder andere uit een TV commercial, radiocommercial, online video’s op social media en YouTube. Ook de dealers worden voorzien van de nodige uitingen: van banners tot materialen voor in de showroom.
 

credits

Klant: Renault Nederland
Productiemaatschappij: Vigics
Fotografie: Maurice van der Meijs, Stefanie Joli
Grading: Captcha
Componisten: CRIS & JEF MUSIC
Artiest: Mariëlle Flens
Release management: 3S Music