Rivella treedt naar buiten met nieuwe merkcampagne

14-06-2022 (10:24) - Campagnes

Rivella introduceert een gloednieuwe merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. Met 'Dat is wel zo lekker' profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.

In de hectiek van de dag creëert men graag een ontspannen moment. Waar anders dan in de natuur kun je dit ontspannen gevoel ervaren? Met de lekkere smaak van Rivella verbreek je, voor even, de connectie met het drukke leven.
 

Verfrissend karakter

Met de campagne wil het merk zijn positie binnen het frisdrankensegment versterken door het verfrissende karakter te benadrukken en de associatie met de natuur en rust verder uit te bouwen.
 
De campagne is erop gericht om een nieuwe gebruikersgroep aan te spreken. Rivella-drinkers blijken namelijk trouw: als ze het eenmaal geproefd hebben, willen ze nooit meer anders. Deze gedachte is een belangrijke aanleiding voor de nieuwe campagne geweest. De grote uitdaging voor Rivella is dat de consument denkt dat ze de smaak niet lekker vindt. Deze barrière willen ze daarom wegnemen.
 
Een belangrijk doel van de campagne is dat het frisdrankmerk altijd meegenomen wordt in de standaard keuzeset van de consument. Rivella is uniek, eigenzinnig en met haar smaak anders dan andere standaard frisdrank. Laura Beenders, Brand Development
Manager Royal Club & Rivella: "De campagne draait volledig om de overtuiging van de smaak. De pay off 'dat is wel zo lekker' is een evolutie van 'naturel is wel zo lekker'. Hiermee willen we consumenten uitdagen om Rivella een keer te proberen, want als je het eenmaal proeft dan ben je verkocht. En wat ook wel zo lekker is: Rivella bevat weinig suiker en is gemaakt met natuurlijke ingrediënten."
 

Zichtbaarheid

De commercial, die door Alfred International is ontwikkeld, is vanaf vandaag te zien op tv en wordt de komende weken omnichannel ingezet op online kanalen zoals YouTube. Daarnaast worden influencers, (digital) out-of-home en een grote sampling campagne ingezet. HPB | Het PR Bureau bereidt een PR-actie voor.

Credits

Klant: Rivella
Bureau: Alfred International
Filmproductie: CZAR
Media: Dentsu
PR: HPB | Het PR Bureau
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.