SNS introduceert de Groeicoach

15-02-2022 (11:17) - Campagnes

Twee weken geleden stelde SNS zich opnieuw aan Nederland voor, als de bank van 'Eerst de mens, dan het geld'. In de vervolgcampagne wordt duidelijk hoe de bank die pay-off gaat waarmaken. De interne merkbelofte 'aandacht voor de groei van ieder mens' werd door reclamebureau Alfred samengevat in één woord: groeicoaching.

Veel mensen willen groeien, maar je loopt vaak tegen barrières aan die je ambities in de weg staan. Of het nu gaat om ondernemen, wonen of je geld laten groeien, de wereld werkt niet altijd mee. Ook banken niet: als ondernemer ben je al snel te klein of te oud. En als starter op de woningmarkt zien ze je niet staan. Dat soort issues staan centraal in de persoonlijke verhalen in de nieuwe campagne, geïnspireerd op echte verhalen van klanten.


Groeicoaching

SNS wil zich vanaf nu gaan profileren als de bank die de moeite neemt om naar je te luisteren, die zich in jou verdiept en met jou naar oplossingen zoekt. "Eigenlijk is SNS al 200 jaar de bank die de mensen vooropstelt. Wat in het DNA zit, gaan we nu meer kracht bijzetten", aldus Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred. "De interne merkbelofte 'Aandacht voor de groei van ieder mens' hebben we samengevat in één woord: groeicoaching." Die manier van werken is door SNS in de hele organisatie doorgevoerd. Zo heet elke persoonlijk adviseur in de SNS-winkels vanaf nu groeicoach. Groeicoaching krijgt vanaf nu in alle campagnes een centrale rol.

Naast het portret van Rosa is er ook nog het verhaal van 'starter' Mia, die droomt van een eigen huis. En van Amir, die meer uit zijn geld wil halen. In de doorvertaling in social media, gemaakt door Born05, zien we nog meer mensen met wie de groeicoach meezoekt naar oplossingen.
 

Credits

Verantwoordelijk bij SNS: Marjolein Kleinhuis, Maartje Bersi, Peggy Kaal, Marnix Vriend, Rachel Grezel
Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen & Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Strategie: Edward van de Ridder, Gabriel Snuverink
Account: Danielle Boskemper, Marielle Bok, Roos Schaffels
Producer: Carmen Ramsaran, Lieke Noordink
Video production en photography: HALAL Amsterdam
Regisseur: Anna-Maria van ‘t Hek
Brand identity & Merkstyle: Alfred & UNKL Sydney
Animation & visual branding: Alfred & freddy.
VFX & Compositing: freddy.
Grading: De Grot
Muziek: SIZZER
Digital & online contentplatform: Born05
Mediastrategie: Dentsu