SNS lanceert Kansvergroters voor starters

12-08-2022 (17:01) - Campagnes

SNS, de bank die zich sinds begin dit jaar profileert met “Eerst de mens, dan het geld”, helpt in de huidige wooncrisis met “kansvergroters”
 
De nieuwe campagne laat zien dat de bank begrijpt dat een eigen huis voor (vaak jonge) starters haast onbereikbaar lijkt. Om de doelgroep te helpen heeft SNS “kansvergroters” bedacht. Dit zijn vijf manieren om de kans op een eigen huis wat groter te maken. Bij elke stap richting je eigen huis kan je namelijk wel degelijk wat doen om die kans te vergroten. Bijvoorbeeld bij het zelf bieden op een huis.
 

Nieuwsgierig

In de tv-commercial zien we een jong stel dat op weg is naar een bezichtiging van een huis. Maar gek genoeg lijken ze maar niet dichterbij dat huis te komen. Die metafoor en de term kansvergroters wekken de nieuwsgierigheid van de doelgroep, zo bleek uit onderzoek van Motivaction. Ze herkennen het frustrerende gevoel en zijn benieuwd welke kansvergroters er zijn en wat ze voor hen kunnen betekenen.
 
In de radiocampagne en via online video worden de verschillende kansvergroters uitgelicht. Via een displaycampagne wordt de doelgroep verder getriggerd om meer informatie te halen op snsbank.nl of via een gratis oriëntatiegesprek bij een SNS-winkel. Ook dat laatste wordt als onderscheidend gezien: bij SNS kan je nog gewoon binnenlopen.
 
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Alfred en is te zien via tv, radio, narrowcasting, winkelmaterialen, online video’s en display advertising. Bij de realisatie van die laatste twee is samengewerkt met Born05.
 

Credits

Verantwoordelijk bij SNS Peggy Kaal, Joost Niepoth, Miranda van Damme, Loesje Derkxs, Rachel Grezel, Marleen Hendriksen
Brand strategy, brand idea & campaign Alfred International
Creatie Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Strategie Edward van de Ridder, Maurits Denekamp
Account Danielle Boskemper, Marielle Bok, Roos Schaffels
Producer Sanne Groot
Video production en photography HALAL Amsterdam
Regisseur Anna Maria van ‘t Hek
Animation & visual branding Alfred | Freddy
VFX & Compositing The Compound
Grading The Compound
Muziek SIZZER
Display & online video’s Born05
Mediastrategie Dentsu