SNS lanceert winterklaargesprek voor ondernemers

29-11-2022 (11:04) - Campagnes

Voor veel ondernemers lijkt het een zware winter te worden: hoge inflatie, hoge energiekosten en weinig personeel. Voor dit soort situaties liggen geen standaardoplossingen klaar. Daarom bedachten SNS en Alfred International het winterklaargesprek: een persoonlijk gesprek met een SNS groeicoach. Hierin krijgen ondernemers advies op maat om hun onderneming gezond de winter door te helpen.

Om het winterklaargesprek te lanceren, ontwikkelde Alfred een campagne die vanaf maandag 28 november 2022 te zien is in 1/1 dagbladadvertenties, digital out of home, radio, social advertising en online video. Daarnaast is de campagne ook zichtbaar in alle 206 SNS bankwinkels: “Is jouw bedrijf klaar voor de winter? Loop binnen voor een winterklaargesprek.”

Edward van de Ridder, Head of Strategy van Alfred, over de campagne: “Vorige maand hebben we met de wakkerliglijn laten zien dat we er zijn voor consumenten met geldzorgen. Het winterklaargesprek is daar een logisch vervolg op, omdat ook ondernemers zich zorgen maken. Bovendien vragen veel mensen in Nederland zich af of hun bakkertje of bloemist de winter wel gaat doorkomen. Daarom hebben we gekozen voor een campagne die ondernemers én het brede publiek bereikt. Zo willen we laten zien dat SNS “Eerst de mens dan het geld” ook echt waarmaakt.”

Credits

Verantwoordelijk bij SNS: Peggy Kaal, Maartje Bersi, Marnix Vriend, Miranda van Damme
Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International en Freddy