SP voert campagne: Haal Lilian in huis
17-03-2021 (11:08) - Campagnes
Juist voor de SP is huis aan huis en op straat campagne voeren een belangrijk onderdeel van de campagne. In deze tijd van Corona is dat lastig. Capitola ontwikkelde daarom met onder meer creatieven Wilmar Versprille en Joost van der Schoot voor de SP een vernieuwende manier om het verkiezingsprogramma onder de aandacht te brengen.
Door middel van Web-AR technologie kan de SP toch bij iedereen langs gaan en hun programma onder de aandacht brengen. Na het scannen van een QR-code of vanuit een directe link zet je met je mobiel Lilian Marijnissen letterlijk in je kamer, waarna ze je uitlegt hoe de SP tegen belangrijke thema’s aankijkt.
De campagne werd aangejaagd met een online video waarin Lilian in actuele situaties terug kwam. En met succes. Bijna 100.000 mensen hebben Lilian ‘in huis’ gehaald en velen hebben het bezoek van de lijsttrekker gedeelde via social media.
Cees Dingler van Capitola, verantwoordelijk voor de techniek: “Met nieuwe Web-AR technologie is er geen app meer nodig om producten en personen te plaatsen in de omgeving van de gebruiker. Op deze manier maak je een boodschap enorm persoonlijk. Qua technologie is dit nog maar het begin, want de AR ontwikkelingen gaan snel. Bij de volgende verkiezingen zullen we met dank aan 3D Motion Capture en Machine Learning deze ervaringen niet meer van echt kunnen onderscheiden.”
Check de ervaring met je mobiel op www.haallilianinhuis.nl