Steam ontwikkelt nieuwe employer branding-campagne PostNL

12-09-2022 (15:05) - Campagnes

 
‘Breng het samen’ is het thema van de nieuwe employer branding-campagne van PostNL in Nederland, ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam. In een tijd van krapte op de arbeidsmarkt is de naamsbekendheid van PostNL weliswaar hoog, maar het is niet altijd duidelijk welke mogelijkheden PostNL biedt als werkgever.
 
De campagne, die recht doet aan de interne trots, moet hier verandering in brengen. De campagne bestaat uit zowel online als print uitingen op onder andere social media, posters en billboards. 
 
Van data-specialist tot bezorger of HR-medewerker, bij PostNL werkt iedereen aan één en hetzelfde doel: het bezorgen van bijzondere momenten. De campagne sluit daarom aan bij de positieve boodschap die PostNL merkbreed uitdraagt: ‘De bezorgers van bijzondere momenten’. De campagne laat de gedeelde mentaliteit van doeners, samenwerkers en meedenkers zien. Bij PostNL maken collega’s elkaars werk mogelijk, dus ook de IT-, tech- of logistiekspecialisten hebben een rol in de campagne. 
 

Stevige uitdaging

Silene Geuze, Senior Adviseur Employer Branding bij PostNL: “Onze organisatie is in ontwikkeling, binnen alle vakgebieden. Dat brengt een stevige uitdaging en verantwoordelijkheid om talentvolle medewerkers te kunnen blijven aantrekken en geboeid te houden. In deze campagne willen we als werkgever laten zien wat PostNL in huis heeft, verbinden we de mensen die bij en voor ons werken en maken we potentiële nieuwe werknemers nieuwsgierig.”


Credits

Opdrachtgever: PostNL
Verantwoordelijken bij PostNL: Silene Geuze (employer branding), Maartje de Ruig (arbeidsmarktcommunicatie), Jeroen Dotinga (recruitmentmarketing)
Bureau: Steam
Strategie: Gijs de Jong, Jari Kloppenburg 
Concept: David van Hoorn, Wouter Schoone
Art Direction: David van Hoorn
Copywriting: Wouter Schoone
Account: Door van Dinten, Janneke Uffen
Productiemaatschappij: Soda Amsterdam
Regie: Jos van Meerveld
Producer: Julia Oosterhoff