'Stoor ik?' campagne van Agentschap Telecom

22-03-2022 (09:59) - Campagnes

'Stoor ik?', een campagne van Agentschap Telecom, onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, wil het grote publiek attenderen op het belang van veilige en ongestoorde (draadloze)verbindingen in en om huis.

De campagne, die vanaf maandag 21 maart 2 weken zichtbaar is op outdoor locaties in de zes grote steden Groningen, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Den Haag en online wordt uitgerold, is ontwikkeld door het Groningse bureau La Compagnie.


Frequenties raken vol, apparatuur gaat storen

Renate Boschma, marketing director La Compagnie: "in deze eerste fase van de campagne spelen met name bewustwording en besef van de problemen de hoofdrol. Het gros van de consument weet namelijk niet wat de invloed is (storingen dus) die aangeschafte elektrische, elektronische en draadloze apparatuur zoals een babyfoon, slimme deurbel of slimme thermostaat heeft op de ‘vrije frequenties" in en om het eigen huis."

Angeline van Dijk, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, adviseert consumenten om bij aanschaf van een apparaat goed te letten op de zogenoemde CE-markering: "Dit logo geeft aan of het apparaat voldoet aan de Europese eisen. En dat verkleint de kans op storing of uitval aanzienlijk."
 

Credits

Concept: La Compagnie
Art Direction: Björn Rubingh
Strategie: Renate Boschma, Gerrit Veerman
Vormgeving en digital: Ilse Graansma, Erik Veenstra Fotografie; Peter Tahl
Visagie: Barbara Kobus
Verantwoordelijken klantzijde: Marco Hol, Jomima Tuhehay
Account bureauzijde: Gerrit Veerman