Succesvolle en coronaproof campagne Stichting Kinderpostzegels
22-10-2020 (16:51) - Campagnes
Ondanks de coronacrisis hebben bijna 7.500 kinderen dit jaar toch kinderpostzegels kunnen verkopen. Digitaal en met behulp van een persoonlijke videoboodschap. Daarnaast konden kinderen ook op de gepaste afstand van 1,5 meter van deur tot deur verkopen dankzij een speciale verkoopbox.
Het online platform werd ontwikkeld door Bratpack en vormgegeven door LinkDesign. Haegens Media was verantwoordelijk voor de creatie van de verkoopvideo en quiz.
Youtuber Dylan Haegens als coach
YouTuber Dylan Haegens, ambassadeur van Stichting Kinderpostzegels, trad dit jaar op als coach. Door middel van filmpjes gaf hij kinderen verkooptips. Zo legde hij uit hoe kinderen het beste een goede online ‘verkoopvideo’ konden maken. Op een speciaal platform konden deze video’s worden geüpload, na toestemming van de ouders. Bijna 7.500 kinderen maakten gebruik van de digitale mogelijkheid. Ook kinderen die ervoor kozen om met de verkoopbox langs de deuren te verkopen kregen tips van Dylan Haegens. In de video’s gaf hij aandacht aan het in acht nemen van de 1,5 meter afstand en herinnerde kinderen aan de geldende maatregelen door middel van een quiz.
Veilig thuis
Het thema van de Kinderpostzegelactie was dit jaar ‘Geef een veilig thuis’. Meer dan 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 deden mee met de 72ste editie van de actie. Zij haalden geld op voor de ruim 90.000 kinderen in ons land die in een onveilige thuissituatie leven. Door de coronacrisis is de situatie voor deze groep kinderen nog schrijnender geworden. In november wordt bekend hoeveel geld er dit jaar is opgehaald met de Kinderpostzegelactie.