TBWA komt met futuristische campagne voor Nissan
17-12-2015 (12:32) - Campagnes
Nissan lanceert vandaag de bioscoopcommercial 'Hoybot', gecreëerd door TBWA. De 60 seconden film zal in de bioscopen te zien zijn voor de langverwachte Star Wars Episode VII. De spot is geregisseerd door Bob Marlowe bij productiehuis Somesuch.
De Britse racedriver Sir Chris Hoy speelt de hoofdrol, in een futuristische mockumentary wordt duidelijk dat de autocoureur eigenlijk geen mens maar een robot is.
‘De opdracht voor de muziek was iets krachtigs en iets filmisch te maken’ vertelt Clare McGrath, executive producer bij Finger Music.
‘We wilden de muziek evenaren van een filmtrailer en natuurlijk het liefst net zulke epische muziek maken als in Star Wars. We wisten dat we iemand nodig zou hebben met filmervaring, dus we wendden ons tot de briljante componist Daniel Lenz, om de track voor 'Hoybot' te creëren.'
credits
Client: Nissan
Creative Agency: TBWA
Agency Producer: Fiona Campbell
Production Company: Somesuch
Director: Bob Marlow
Music Company: Finger Music
Producer: Clare McGrath
Composer: Daniel Lenz
Client: Nissan
Creative Agency: TBWA
Agency Producer: Fiona Campbell
Production Company: Somesuch
Director: Bob Marlow
Music Company: Finger Music
Producer: Clare McGrath
Composer: Daniel Lenz