Tempo-Team helpt bij kerstdrukte
21-12-2015 (15:56) - Campagnes
Uit onderzoek dat DVJ Insights verrichtte in opdracht van Tempo-Team blijkt dat 45% van de werkgevers grote spanning ervaart rond de feestdagen. Om deze harde werkers een hart onder de riem te steken bedacht Tempo-Team het ‘Kerstpakket voor Ondernemers'.
Ondernemers maakten kans op een grote doos met eigen Tempo-Team medewerkers die een dag lang de kerstdrukte kwamen verlichten. De campagne werd aangejaagd en live verslagen tijdens de uitzending van ‘Evers staat op’ en ondersteund door het nummer ‘Voor mij geen kerstpakket’ van Martijn Fischer.
Ca. 200 bedrijven hebben zich aangemeld die wel wat hulp konden gebruiken. De verrassingen deden het goed op Facebook en werden gemiddeld 1,5 miljoen keer bekeken. Ook de media toonde interesse in het onderzoek en in de campagne. Zeker 25 publicaties, onder meer van grote landelijke dagbladen.
Aan de werknemer werd ook gedacht. De 20% die jaarlijks geen kerstpakket van de baas ontvangt kreeg met de ‘Kerstpakkettenroulette’ alsnog een kans om niet met lege handen naar huis te gaan. Uiteindelijk zijn honderden mensen tijdens de roulette verrast met een kerstpakket.
Credits
Bureau: Capitola
Concept: Merel Gorter en Joost Heeroma (Tempo-Team) en Capitola (Cees Dingler)
Klant: Tempo-Team
Productie: Capitola en Ineke van Rossum