Tempo-Team lanceert 'Complimento' voor meer werkplezier

17-03-2022 (15:20) - Campagnes

Om werkplezier te bevorderen en complimenten op de werkvloer te stimuleren, lanceert Tempo-Team de campagne 'Complimento'. Werkgevers overschatten vaak de hoeveelheid complimenten die zij geven aan hun medewerkers, terwijl dit wel het werkplezier boost. Het doel is werknemers en werkgevers aan te sporen ze wat vaker te geven. De campagne is van start gegaan rond Nationale Complimentendag en bestaat uit een variatie van earned, owned en paid uitingen.
 
De recordkrapte op de arbeidsmarkt doet een fors beroep op organisaties en bedrijven om aantrekkelijk te zijn en blijven als werkgever. Werkplezier kan in tijden van schaarste het verschil maken voor potentiële werknemers om wel of niet voor een werkgever te kiezen.
 

Trots & vertrouwen

Tempo-Team doet veel onderzoek naar werkplezier, een belangrijk criterium voor de aantrekkelijkheid van werkgevers. Zo blijkt bijvoorbeeld dat trots en zelfvertrouwen het werkplezier boosten. Het zijn twee factoren die getriggerd worden bij een compliment van een leidinggevende. Bovendien doen mensen beter hun best na het ontvangen van complimenten.
 

Meer werkplezier voor jongeren

De campagne is vooral gericht op het stimuleren van werkplezier onder jongeren in de leeftijdscategorie 18 – 35 jaar. De belangrijkste driver voor deze doelgroep voor het verkrijgen van werkplezier is waardering en erkenning. Uit onderzoek blijkt dat 67% van de jongeren dit belangrijk vindt, maar slechts 37% ervaart dit voldoende in hun huidige baan.
 

Credits

Tempo-Team: Denise Kenter en Michel Tiggelman
Creatief Bureau: Motion Content Group
Creatie: Towel Media
Strategie: Denise Kenter & Rik Toe Water
Brand Producer:Timothy Kasri
Productiemaatschappij: Towel Media
Producer: Kaylee Swiers & Floor Timmer
Productie (Dynamic) Radio: Roorda Reclamebureau
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.